Kontaktperson
Hos GK stopper læring ikke, når man forlader skolebænken. Tværtimod. Vores filosofi bygger på, at medarbejdere skal have de bedste forudsætninger for at udvikle sig både fagligt og personligt. Derfor tilbydes alle løbende uddannelse og kompetenceudvikling gennem GK Skolen. For det er vigtigt, når man arbejder i et fag, som hele tiden udvikler sig.
- Ligesom der undervises i projektledelse på danske uddannelsesinstitutioner, ser vi også et behov for, at vi gennem GK Skolen styrker medarbejdernes faglige ekspertise og skaber et fælles fundament af viden på tværs af områderne, forklarer kvalitetschef Hans Kristian Grabau og understreger:
- Det bidrager ikke blot til forbedret, tværfagligt samarbejde, men også til en højere kvalitet af vores services.
Uddannelse en del af vores DNA
GK Skolen har gennem de sidste syv år tilbudt kurser og uddannelsesmuligheder på tværs af organisationen. Det gør det muligt for medarbejderne at opdatere deres viden og skabe et fælles fagligt sprog, som kan forbedre samarbejdet og kvaliteten af arbejdet.
Uddannelse er en del af GK’s DNA, og vi er stolte af GK Skolen, der tilbyder vores medarbejdere de bedste muligheder for at udvikle sig og trives i deres karrierer. Det fælles fagsprog, som udvikles gennem kurserne, sikrer en mere præcis og effektiv arbejdsproces, der forbedrer både kvaliteten af vores løsninger og den samlede service, fremhæver Grabau.
Et fælles udgangspunkt
En af deltagerne ved flere af GK Skolens kurser er servicekoordinator Lene Iversen. Med ansvar for at koordinere servicekontrakter på tværs af fagområderne ventilation, VVS og energioptimering er det vigtigt for hende at kunne kommunikere præcist med forskellige fagprofiler. Derfor har hun med deltagelse på GK Skolen styrket sin viden inden for de tekniske fagområder, så hun bedre kan definere og systematisere de mange termer.
Hør hvad Brian og Lene synes om GK Skolen, og hvordan de forskellige kurser styrker deres samarbejde og fælles sprog med deres kolleger
- Jeg har været hos GK i syv år og har i mit arbejde med forskellige fagområder efterhånden stiftet bekendtskab med mange fagudtryk og vendinger. Men vi har forskellige uddannelsesmæssige baggrunde, og derfor er det nyttigt, at vi gennem GK Skolen får mulighed for at skabe et fælles udgangspunkt. Det er en stor styrke, fortæller Lene Iversen.
Blandt andet har kurset Basis Ventilationsteori givet Lene ny viden og redskaber i hendes daglige arbejde.
Det har styrket vores fælles sprog, at mine kolleger og jeg var på det samme kursus, hvor vi fik sat på plads, hvilke fagtermer der eksisterer indenfor ventilation. Det har givet os et fælles udgangspunkt i ventilationsfagets terminologi, som forbedrer vores kommunikation på tværs af de mange fagligheder, vi hver især bringer til bordet, siger Iversen.
Genopfrisket viden
Brian Christiansen, der er serviceleder i Odense, har også deltaget på flere af GK Skolens kurser. Han har netop afsluttet kurset Basis ventilationsteori, hvor han fik genopfrisket forskellige beregninger, der er vigtige i forbindelse med støjmåling og ventilation.
- Kurset har været meget værdifuldt, da vi gennemgik beregningerne på støj, som jeg havde brug for at få opfrisket. Efter kurset har jeg anvendt metoderne mere effektivt i mit daglige arbejde, fortæller Christiansen.
Brian er blot ét eksempel på, hvordan GK Skolen hjælper medarbejderne med at styrke deres faglighed og styrke samarbejdet på tværs af organisationen.
- Det fælles fagsprog, som vores medarbejdere udvikler gennem vores kurser, er med til at sikre en mere præcis og effektiv arbejdsproces. Det forbedrer kvaliteten af vores løsninger og styrker den samlede service, afslutter Grabau
Team GK | Handlinger der tæller
Som medarbejder i GK bidrager du til at gøre en forskel. For det er ikke tanken, der tæller, men vores handlinger. Det er den enkeltes indsats, der gør, at vi sammen har succes og leverer godt. Sammen bruger vi vores styrker, både som mennesker og kolleger. Vi arbejder ikke altid på samme opgave, men vi er altid ét team.